Група №2 «Цікавинка»

Вас вітають:

Вихователь: Химич Тетяна Андріївна (освіта-вища, «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «вихователь-методист» )

 

       портфоліо педагога

                   за посиланням 

 

 

 

 

 

Помічник вихователя: Нагорна Марина Яківна 

Портфоліо групи:

Вік дітей: середній вік (4 — 5 років)

Наше педагогічне кредо: «Якщо твої наміри розраховані на рік-сій жито, якщо твої задуми розраховані на десятиліття-саджай дерева. Коли ж вони сягають віків-виховуй дітей»

Працює гурток логіко-математичного спрямування «Мудрі пізнайки»: задовольняє потребу й цікавість дітей до математики, логіки, розвивати сенсорні еталони шляхом використання паличок Кюїзенера, формує навички та вміння групувати предмети по кольору і величині, встановлювати рівність і нерівність двох груп предметів, навчає вимірювати за допомогою паличок Кюїзенера, розрізняти і називати геометричні фігури. 

Профільність групи: формування сенсорно-пізнавальної компетенції дошкільників

Використовуємо в роботі з дітьми палочки Кюїзенера і блоки Д’єнеша як засіб розвитку сенсорних еталонів та формування пізнавальних процесів

Наш девіз:

Група наша «Цікавинка»,

В ній і гра, й дива, й новинки,

Числа в кольорі вивчаємо, і фігури викладаємо,

Виміряємо, будуємо, а ще рахуємо й фантазуємо.

Малята, поспішайте всі до нас,

Ми цікаво з вами проведемо час.

Наш гімн:

1.Разом з сонечком встаєм

В нашу групу ми ідем,

Любимо пісні і сміх

Вихователів своїх

Приспів:

Гру цікаву ми почнем,

Гарну пісню заведем,

На заняттях попрацюєм,

Порахуєм, помалюєм.

Вивчим віршик залюбки

І послухаєм казки.

2 .Ми-розумні, ми-кмітливі,

Інтелектуали-ми.

В нашу групу завітайте,

Будем дуже раді ми.

Пріоритетні завдання групи:

1 Формування логіко-математичних навичок дошкільників за допомогою паличок Кюїзенера під час занять з «Кольорової алгебри».

2 Використання нетрадиційних технік зображувальної діяльності.

3 Забезпечення якісної  організації освітньо-виховного процесу, спрямованого на пізнавальний розвиток дошкільників.

В групі виховуються: 18 малюків віком від 4 до 5 років 

               

Режим організованої життєдіяльності дітей 

Режимні процеси Середня  група
Прийом дітей, ранковий огляд, ігри 7.30 — 8.00
Ранкова гімнастика 8.00 — 8.10
Підготовка до сніданку, сніданок 8.10-8.40
Ігрова та індивідуальна діяльність 8.40 — 9.00
Організована  навчально-пізнавальна діяльність 9.00 — 9.55
Підготовка до прогулянки, прогулянка, ігри 9.55 – 11. 50 
Повернення з прогулянки, миття рук, обличчя, підготовка до обіду 11.30 – 11.45
Обід 11.45 – 12.15
Підготовка до сну, сон 12.15 – 15.00
Поступовий підйом, загартовуючі процедури 15.00 – 15.30
Ігри, самостійна художня діяльність, гурткова робота 15.35 – 16.00
Підготовка до вечері, вечеря 16.00 – 16.30
Підготовка до прогулянки, прогулянка, спортивні ігри, праця, повернення дітей додому 16.30- 18.30

 

Особливості розвитку дітей середнього дошкільного віку

Найбільш яскраво розвиток дітей середнього дошкільного віку (4-5 років) характеризують зростаюча довільність, цілеспрямованість психічних процесів, що свідчить про збільшення участі волі в процесах сприйняття, пам’яті, уваги.

Сприйняття

Дитина освоює прийоми активного пізнання властивостей предметів: вимірювання, порівняння шляхом накладення, прикладання предметів один до одного і т.п. В процесі пізнання дитина знайомиться з різними властивостями навколишнього світу: кольором, формою, величиною, предметів, характеристиками часу, простору, смаку, запаху, звуку, якості поверхні. Вона вчиться сприймати їх прояви, розрізняти відтінки і особливості, освоює способи виявлення, запам’ятовує назви.

У цей період формуються уявлення про основні геометричні фігури (квадрат, коло, трикутник, овал, прямокутник і багатокутник); про сім кольорів спектру, білий і чорний; про параметри величини (довжину, ширину, висоту); про простір (далеко, близько, глибоко, мілко, там, тут, вгорі, внизу); про час (ранок, день, вечір, ніч, пору року, години, хвилини і ін.); про особливі властивості предметів і явищ (звук, смак, запах, температуру, якість поверхні та ін.).

Увага

Збільшується стійкість уваги. Дитині стає доступною зосереджена діяльність протягом 15-20 хвилин. При виконанні будь-яких дій вона здатна утримувати в пам’яті нескладну умову.

Для того, щоб дошкільник вчився довільно управляти своєю увагою, його треба просити більше міркувати вголос. Якщо дитину 4-5 років просити постійно називати вголос те, що вона повинна тримати в колі своєї уваги, то вона буде у змозі довільно протягом досить тривалого часу утримувати свою увагу на тих чи інших предметах та на їх окремих деталях, властивостях.

Пам’ять

У цьому віці починають розвиватися процеси спочатку довільного пригадування, а потім і умисного запам’ятовування. Вирішивши щось запам’ятати, дитина тепер може використовувати для цього і деякі дії, наприклад повторення.

До кінця п’ятого року життя з’являються самостійні спроби елементарної систематизації матеріалу в цілях його запам’ятовування. Довільне запам’ятовування і пригадування полегшуються, якщо дитині зрозуміла і емоційно близька мотивація цих дій (наприклад, запам’ятати, які іграшки потрібні для гри, вивчити вірш «в подарунок мамі» і т. д.). Дуже важливо, щоб дитина з допомогою дорослого осмислювала те, що вивчає. Осмислений матеріал запам’ятовується навіть тоді, коли не ставиться мета його запам’ятати. Безглузді елементи легко запам’ятовуються лише в тому випадку, якщо матеріал приваблює дітей своєю ритмікою, або, як лічилки, вплітаючись у гру, стає необхідним для її здійснення.

Об’єм пам’яті поступово зростає, і дитина п’ятого року життя більш чітко відтворює те, що запам’ятала. Так, переказуючи казку, вона намагається точно передати не тільки основні події, а й другорядні деталі, пряму і авторську мову. Діти запам’ятовують до 7-8 назв предметів. Починає формуватися довільне запам’ятовування: діти здатні прийняти завдання на запам’ятовування, пам’ятають доручення дорослих, можуть вивчити невеликий вірш і т.д.

Мислення

Починає розвиватися образне мислення. Діти вже здатні використовувати прості схематичні зображення для вирішення нескладних завдань. Вони можуть будувати за схемою, вирішувати завдання з лабіринтами. Розвивається передбачення. Діти можуть сказати, що відбудеться в результаті взаємодії об’єктів, на основі їх просторового розташування. Проте при цьому їм важко стати на позицію іншого спостерігача і у внутрішньому плані вчинити уявне перетворення образу. Мислення в цілому і більш прості процеси, які в його складі (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація), не можна розглядати окремо від загального змісту діяльності дитини, від умов її життя і виховання.

Рішення задач може відбуватися в наочно-дійовому, наочно-образному і словесному планах. У дітей 4-5 років переважає наочно-образне мислення, і головне завдання педагога – формування різноманітних конкретних уявлень. Але не слід забувати, що мислення людини – це і здатність до узагальнення, тому необхідно також навчати дітей узагальнювати. Дитина даного віку здатна аналізувати об’єкти одночасно за двома ознаками: кольором і формою, кольором і матеріалом і т.п. Вона може порівнювати предмети за кольором, формою, величиною, запахом, смаком та іншими властивостям, знаходячи відмінності і подібність.

До 5 років дитина може зібрати картинку з чотирьох частин без опори на зразок і з шести частин з опорою на зразок. Може узагальнювати поняття, що відносяться до наступних категорій: фрукти, овочі, одяг, взуття, меблі, посуд, транспорт.

Уява

Уява продовжує розвиватися. Формуються такі її особливості, як оригінальність і довільність. Діти можуть самостійно придумати невелику казку на задану тему.

Мовлення

В середньому дошкільному віці покращуються вимова звуків і дикція. Мова привертає увагу дітей і активно використовується ними. Інтерес викликають ритмічна структура промови, рими. Розвивається граматична сторона мовлення. Діти займаються словотворенням на основі граматичних правил. Мова дітей при взаємодії один з одним носить ситуативний характер, а при спілкуванні з дорослим стає позаситуативною.

Збагачується словниковий запас дітей, розширюються можливості використання слів. Якщо звертати увагу дитини на явища природи, на її красу, розглядати разом з нею пейзажі, то вже в 4-5 років вона починає оперувати відповідним словником. І хоча в цьому віці діти в основному говорять про колір і розмір об’єктів, майже третя частина визначень розгорнуті, тобто з перераховуванням двох-трьох ознак, з елементами порівняння, з поясненням («Сніг білий і дещо блакитний»; «Блищить, як золотий»).

На п’ятому році життя дитини дещо змінюється і морфологічний склад висловлювань за рахунок більш частішого використання дієслів, прикметників і прислівників. Це сприяє тому, що в мові з’являються прості поширені речення та складні. Коли діти вчаться розповідати, у них формуються багато елементів зв’язного мовлення.

Ви запитуєте — ми відповідаємо

Ми радо відповімо на всі ваші запитання, що вас цікавлять. Надсилайте повідомлення.

Ім'я

Email

Повідомлення