Група №4 «Сонечко»
Вас вітають:
Вихователі:
Волкович Олеся Володимирівна (освіта-повна фахова вища, «спеціаліст вищої категорії»)

Ромигайло Алла Михайлівна ( освіта — повна фахова вища, «спеціаліст ІІ кетегорії» )

Помічник вихователя: Садловська Наталія Аркадівна
Портфоліо групи
ВІК ДІТЕЙ: старший вік (5-6 років)
НАШЕ КРЕДО:
«Дитина — це дзеркало виховання.
Як у краплі води відбивається сонце, так і у дітях відображається моральна чистота матері і батька»
НАШ ДЕВІЗ:
«Сонечко» — це наша група, бо теплом вона окута.
Поспіша сюди щодня дружня наша дітвора!
Маєм іграшок багато і працюємо завзято!
Сонечко нас зігріває, дружніми ми всі зростаєм!
ПРОФІЛЬНІСТЬ ГРУПИ: формування здоров’язбережувальної компетентності
Організація освітнього процесу здійснюється з використанням Парціальної програми “Про себе треба знати, про себе треба дбати”.
Педагоги вчать малят цінувати життя, розуміти важливість збереження та зміцнення свого здоров’я, виховують почуття власної безпеки, формують навички роботи над собою.
ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ:
- Забезпечення охорони життя і зміцнення та збереження здоров’я дітей.
- Виховання навичок громадської та особистої гігієни.
- Формування уявлень про ознаки здоров’я і хвороби та шляхи запобігання їй.
- Ознайомлення з правилами безпечної поведінки у довкіллі та в екстрених ситуаціях, розвиток усвідомлення їх дотримання.
- Формування навичок життєдіяльності за природними ритмами (режимом дня) та основ культури поведінки.
НАШ ГУРТОК ВАЛЕОЛОГІЧНОГО СПРЯМУВАННЯ: «Малята-здоров’ята»
В ГРУПІ ВИХОВУЮТЬСЯ: 21 малюк віком від 5 до 6 років

Режим організованої життєдіяльності дітей
| Режимні процеси | Старша група |
| Прийом дітей, ранковий огляд, ігри | 7.30 — 8.10 |
| Ранкова гімнастика | 8.10 — 8.20 |
| Підготовка до сніданку, сніданок | 8.20- 8.50 |
| Ігрова та індивідуальна діяльність | 8.50 — 9.00 |
| Організована навчально-пізнавальна діяльність | 9.00 — 10.05 |
| Підготовка до прогулянки, прогулянка, ігри | 10.05 – 11.55 |
| Повернення з прогулянки, миття рук, обличчя, підготовка до обіду | 11.50 – 12.10 |
| Обід | 12.10 – 12.40 |
| Підготовка до сну, сон | 12.40 – 15.00 |
| Поступовий підйом, загартовуючі процедури | 15.00 – 15.30 |
| Ігри, самостійна художня діяльність, гурткова робота | 15.30 – 16.20 |
| Підготовка до вечері, вечеря | 16.10 – 16.40 |
| Підготовка до прогулянки, прогулянка, спортивні ігри, праця, повернення дітей додому | 16.40- 18.30. |
Особливості розвитку дітей старшого дошкільного віку
Мовлення.
Продовжує удосконалюватися мова, в тому числі її звукова сторона. Діти можуть правильно відтворювати шиплячі, свистячі і сонорні звуки. Розвиваються фонематичний слух, інтонаційна виразність мови при читанні віршів у сюжетно-рольової гри і в повсякденному житті. Удосконалюється граматичний лад мови. Діти використовують практично всі частини мови, активно займаються словотворенням. Багатшим стає лексика: активно використовуються синоніми та антоніми. Розвивається зв’язкова мова. Діти можуть переказувати, розповідати по картинці, передаючи не тільки головне, але й деталі.
Мислення.
У старшому дошкільному віці продовжує розвиватися образне мислення. Діти здатні не тільки вирішити завдання в наочному плані, але і зробити перетворення об’єкта, вказати, в якій послідовності об’єкти вступлять у взаємодію, і т.д. Проте подібні рішення виявляться правильними тільки в тому випадку, якщо діти будуть застосовувати адекватні розумові кошти. Серед них можна виділити схематизовані уявлення, які виникають в процесі наочного моделювання; комплексні уявлення, що відображають уявлення дітей про систему ознак, якими можуть володіти об’єкти, а також уявлення, що відображають стадії перетворення різних об’єктів і явищ (подання про циклічність змін): уявлення про зміну пір року, дня і ночі, про збільшення та зменшення об’єктів в результаті різних впливів, уявлення про розвиток і т.д. Крім того, продовжують вдосконалюватися узагальнення, що є основою словесно-логічного мислення. У дошкільному віці у дітей ще відсутні уявлення про класи об’єктів. Об’єкти групуються за ознаками, які можуть змінюватися, однак починають формуватися операції логічного додавання і множення класів. Так, наприклад, старші дошкільнята при групуванні об’єктів можуть враховувати дві ознаки: колір і форму (матеріал) і т.д.
Як показали дослідження вітчизняних психологів, діти старшого дошкільного віку здатні міркувати і давати адекватні причинні пояснення, якщо аналізовані відношення не виходять за межі їх наочного досвіду.
Розвиток уяви в цьому віці дозволяє дітям складати досить оригінальні і послідовно розгортаються історії. Уява буде активно розвиватися лише за умови проведення спеціальної роботи по його активізації.
Продовжують розвиватися стійкість, розподіл, переключення уваги. Спостерігається перехід від мимовільного до довільної уваги.
Творчість
Розвивається образотворча діяльність дітей. Це вік найбільш активного малювання. Протягом року діти здатні створити до двох тисяч малюнків. Малюнки можуть бути самими різними за змістом: це і життєві враження дітей, і уявні ситуації, і ілюстрації до фільмів і книг. Зазвичай малюнки представляють собою схематичні зображення різних об’єктів, але можуть відрізнятися оригінальністю композиційного рішення, передавати статичні і динамічні відносини. Малюнки набувають сюжетний характер; досить часто зустрічаються багаторазово повторюються сюжети з невеликими або, навпаки, суттєвими змінами. Зображення людини стає більш деталізованим і пропорційним. За малюнком можна судити про статеву приналежність і емоційному стані зображеної людини.
Конструювання характеризується умінням аналізувати умови, в яких протікає ця діяльність. Діти використовують і називають різні деталі дерев’яного конструктора. Можуть замінити деталі споруди в залежності від наявного матеріалу. Опановують узагальненим способом обстеження зразка. Здатні виділяти основні частини передбачуваної споруди. Конструктивна діяльність може здійснюватися на основі схеми, за задумом і за умовами. З’являється конструювання в ході спільної діяльності.
Діти можуть конструювати з паперу, складаючи її в кілька разів (два, чотири, шість згинань); з природного матеріалу. Вони освоюють два способи конструювання: 1) від природного матеріалу до художнього образу (в цьому випадку дитина «добудовує» природний матеріал до цілісного образу, доповнюючи його різними деталями), 2) від художнього образу до природного матеріалу (в цьому випадку дитина підбирає необхідний матеріал, для того щоб втілити образ.
Психологічні особливості дітей 6-7 років.
Мовлення.
У дошкільнят продовжує розвиватися мова: її звукова сторона, граматичний лад, лексика. Розвивається зв’язкова мова. У висловлюваннях дітей відображаються як розширюється словник, так і характер узагальнень, що формуються в цьому віці. Діти починають активно вживати узагальнюючі іменники, синоніми, антоніми, прикметники і т.д.
В результаті правильно організованої освітньої роботи у дітей розвивається діалогічна і деякі види монологічного мовлення.
Мислення
Діти швидко і правильно підбирають необхідний матеріал для будівництва будиночків. Вони досить точно уявляють собі послідовність, в якій буде здійснюватися будівництво, і матеріал, який знадобиться для її виконання; здатні виконувати різні за ступенем складності споруди як за власним задумом, так і за умовами.
У цьому віці діти вже можуть освоїти складні форми складання з аркуша паперу і придумувати власні, але цьому їх потрібно спеціально навчати. Даний вид діяльності не просто доступний дітям — він важливий для поглиблення їх просторових уявлень.
Ускладнюється конструювання з природного матеріалу. Дошкільнятам вже доступні цілісні композиції за попередньою задумом, які можуть передавати складні відносини, включати фігури людей і тварин у різних умовах.
У дітей продовжує розвиватися сприйняття, проте вони не завжди можуть одночасно враховувати декілька різних ознак.
Розвивається образне мислення, проте відтворення метричних відносин утруднено. Це легко перевірити, запропонувавши дітям відтворити на аркуші паперу зразок, на якому намальовані дев’ять точок, розташованих не на одній прямій. Як правило, діти не відтворюють метричні відносини між точками: при накладенні малюнків один на одного точки дитячого малюнка не збігаються з точками зразка.
Продовжують розвиватися навички узагальнення і міркування, але вони значною мірою ще обмежуються наочними ознаками ситуації.
Продовжує розвиватися уява, однак часто доводиться констатувати зниження розвитку уяви в цьому віці в порівнянні зі старшою групою. Це можна пояснити різними впливами, в тому числі і засобів масової інформації, що приводять до стереотипності дитячих образів.
Продовжує розвиватися увагу дошкільнят, воно стає довільним. У деяких видах діяльності час довільного зосередження досягає 30 хвилин.
Творчість.
Образи з навколишнього середовища та літературних творів, що передаються дітьми в образотворчій діяльності, стають складніше. Малюнки набувають більш деталізований характер, збагачується їх колірна гамма. Більш явними стають відмінності між малюнками хлопчиків і дівчаток. Хлопчики охоче зображують техніку, космос, військові дії і т.п. Дівчатка зазвичай малюють жіночі образи: принцес, балерин, моделей і т.д. Часто зустрічаються і побутові сюжети: мама і донька, кімната і т.д. При правильному педагогічному підході у дітей формуються художньо-творчі здібності в образотворчої діяльності.
Зображення людини стає ще більш деталізованим і пропорційним. З’являються пальці на руках, очі, рот, ніс, брови, підборіддя. Одяг може бути прикрашена різними деталями.
Ви запитуєте — ми відповідаємо
Ми радо відповімо на всі ваші запитання, що вас цікавлять. Надсилайте повідомлення.
