Група №11 «Чомусики»
Вас вітають:
Вихователі: Лапа Світлана Валеріївна (освіта — повна вища, «спеціаліст ІІ категорії»)
можна переглянути за посиланням ⇒
Грабик Юлія Василівна(освіта- базова вища, «спеціаліст»)
можна переглянути за посиланням ⇒
Помічник вихователя: Мазур Світлана Федорівна
Портфоліо групи
ВІК ДІТЕЙ: середній вік ( 4-5 років )
НАШЕ КРЕДО:
А чому, свинка рожева
І чому ростуть дерева,
І для чого світять зорі?
А чому буває вітер?
Де тваринки мусять жити?
Скільки міст є на Землі?
Ми – «Чомусики» малі!
Профільність групи: мовленнєвий розвиток дошкільника
Наші малята, як «чомусики» допитливі і завзяті. Вони ставлять багато питань щоб зрозуміти світ і все що в ньому відбувається. Створюючи «магічну атмосферу запитань» ми використовуємо мовленнєві ігри, розповіді за сюжетними картинами, різновиди театрів, філософські години спілкувань. І таким чином з маленьких «чомусиків» виростають справжні дослідники.
Педагоги в освітньому процесі реалізують Парціальну програму театралізованої діяльності «Вітаю, театре».
НАШ ДЕВІЗ:
Не соромся запитання
Всім дорослим задавати,
Коли щиро так бажаєш
Ти про все на світі взнати.
ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ:
- Сприяти розвитку інтересу дітей до соціального світу, формувати доброзичливі стосунки в групі між дітьми, виховувати культуру поведінки.
- Збагачувати чуттєвий досвід дітей, розширювати знання про речі навколо.
- Спонукати до спільних ігор з вихователем та іншими дітьми, розвивати уміння самостійно займати себе грою, добирати іграшки для гри.
- Розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднанні пізнавальних, етичних,естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею.
- Збагачувати досвід дітей різними сенсорними враженнями; формувати уявлення про колір, форму, величину, початкові просторові уявлення.
- Формувати уявлення про властивості образотворчих засобів.
В ГРУПІ ВИХОВУЮТЬСЯ: 21 дошкільник віком від 4 до 5 років
Режим організованої життєдіяльності дітей
| Режимні процеси | Середня група |
| Прийом дітей, ранковий огляд, ігри | 7.30 — 8.10 |
| Ранкова гімнастика | 8.10 — 8.20 |
| Підготовка до сніданку, сніданок | 8.20- 8.50 |
| Ігрова та індивідуальна діяльність | 8.50 — 9.00 |
| Організована навчально-пізнавальна діяльність | 9.00 — 10.05 |
| Підготовка до прогулянки, прогулянка, ігри | 10.05 – 11.55 |
| Повернення з прогулянки, миття рук, обличчя, підготовка до обіду | 11.50 – 12.10 |
| Обід | 12.10 – 12.40 |
| Підготовка до сну, сон | 12.40 – 15.00 |
| Поступовий підйом, загартовуючі процедури | 15.00 – 15.30 |
| Ігри, самостійна художня діяльність, гурткова робота | 15.30 – 16.20 |
| Підготовка до вечері, вечеря | 16.10 – 16.40 |
| Підготовка до прогулянки, прогулянка, спортивні ігри, праця, повернення дітей додому | 16.40- 18.30 |
Психологічні особливості дітей середнього дошкільного віку
У дитини п’ятого року життя темп фізичного розвитку залишається сталим. Відбувається зміцнення хребта, інтенсивно розвивається мускулатура кисті та передпліччя. Зріст збільшується на 5-7 см, маса тіла — на 1,5-2 кг.
П’ятий рік життя дитини – це період надзвичайної мовленнєвої активності, що виражається в нескінченних запитаннях до дорослих. До 4,5 років завершується формування граматичної правильності мовлення. У дитини спостерігається таке унікальне явище, як словотворення. Розвивається монологічне мовлення, мовлення-повідомлення. Дитина будує висловлювання різного типу: мовлення-описи, мовлення-розповідання.
Особливого значення набуває спільна сюжетно-рольова гра. Одна і та сама гра може повторюватися впродовж кількох днів у різних варіаціях. Це є показником розвитку творчої гри та поглиблення інтересу до певних сторін навколишнього життя. Потрібне активне втручання дорослого, щоб дати новий поштовх грі, збудити пізнавальну активність дитини, її творчу ініціативу.
Набагато різноманітнішими стають сюжети дитячих малюнків і будівель, хоч задуми залишаються ще недостатньо чіткими та стійкими.
Дошкільник охоче виконує трудові доручення. Проте дитяча праця ще тісно пов’язана з грою, саме ігрові мотиви роблять її привабливою.
Сприймання. Діти оволодівають умінням обстежувати предмети, послідовно виокремлювати в них частини та встановлювати зв’язки між ними.
Активно розвивається мислення дитини. Вона визначає найістотніші ознаки об’єкта, групує предмети за матеріалом, призначенням, засвоює поняття «частина», «ціле», «рівність» і «нерівність». Дитині цього віку доступне розуміння найпростіших причинних зв’язків у явищах, добре відомих їм із минулого досвіду. Розуміння причинності свідчить про чутливість до суперечностей, про елементи критичності мислення. Дитина, розв’язуючи задачу, намагається осмислити її та способи розв’язання в самому процесі дії.
Пам’ять. Дошкільник запам’ятовує предмети, ситуації, слова в дії, в процесі їх практичної, ігрової, трудової діяльності. Що активнішою і змістовнішою є діяльність дитини, то продуктивнішим виявляється мимовільне запам’ятовування.
Вперше складається довільне запам’ятовування шляхом повторення, елементарної систематизації матеріалу.
Посилюється стійкість уяви. Образи уяви жваві, яскраві. Доказом цього є те, що дитина досить довго може грати в одну й ту саму гру, неодноразово переривати її та знову продовжувати. Збагачується репродуктивна уява. Слухаючи художній твір, дитина уявляє його персонажів, переживає разом із ними певні емоції.
Увага стає стійкішою. Однак цей процес перебуває у прямій залежності від особливостей розвитку нервової системи дитини. Можливість довільної уваги в цьому віці ще надзвичайно обмежена, тому потрібно цілеспрямовано працювати над її розвитком.
Воля дитини розвивається як здатність активно домагатися певної мети, долати зовнішні та внутрішні перешкоди, свідомо регулювати свою поведінку. Мета, яку ставлять перед дошкільником дорослі, є значним фактором формування цілеспрямованості його діяльності. Своєрідні цілі досягаються в сюжетно-рольовій грі (розгортання сюжету, дотримання ігрових правил тощо).
Емоції та почуття стають дедалі стійкішими. З’являється бажання бути корисним дорослому. Ставлення до однолітків набуває дружелюбного характеру. Дитина здатна співчувати іншим і робить це спонтанно. Проте характерним для цього періоду є перевага збудження над гальмуванням, що за найменшого порушення умов життя призводить до бурхливих емоційних реакцій.
Чим би не займався чотирирічний дошкільник, він починає окреслювати мету і, підпорядковуючи їй свої дії, вчиться керувати своєю поведінкою, доводити розпочату справу до кінця, долати перешкоди. Вперше з’являється усвідомлення смислового зв’язку речей і дій. Цілком зрозуміло, що і в цьому процесі потрібна цілеспрямована увага дорослого. Лише у співпраці з ним у дитини виробляється звичка до трудового зусилля, формується вміння оцінювати власні вчинки та дії.
Ми — ми відповідаємо
Ми радо відповімо на всі ваші запитання, що вас цікавлять. Надсилайте повідомлення.
