Група №6 «Веселунчики»
Вас вітають:
Вихователі: Мельник Наталя Петрівна (освіта- неповна вища, «11 тарифний розряд»)
Асистент вихователя: Ляховська Валентина Миколаївна (освіта- неповна вища, «11 тарифний розряд»)
Помічник вихователя: Зволейко Наталя Гнатівна
ВІК ДІТЕЙ: Молодший дошкільний вік (3 — 4 роки)
ГІМН «ВЕСЕЛУНЧИКІВ»:
В нашій групі дітвора
Всім на диво підросла.
Тільки вийдемо у двір
Гарні всі,як на підбір.
Веселунчику, всміхнись,
Підросли ми – подивись.
Є багато друзів в нас,
Наша група просто клас!
Сміх лунає повсякчас,
Сум та сльози не для нас.
Ми малі пустунчики –
Група « Веселунчики»
НАШ ДЕВІЗ:
Сміх – це здоров’я, сміх – це життя.
В нас усміхається кожне дитя.
ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ:
1.Збереження і зміцнення здоров’я дітей.
2.Організація емоційно- чуттєвого контакту з природою через хвилинки милування.
В ГРУПІ ВИХОВУЮТЬСЯ: 19 веселунчиків віком від 3 до 4 років
Режим організованої життєдіяльності дітей
Режимні процеси | Молодша група |
Прийом дітей, ранковий огляд, ігри | 7.00 — 8.00 |
Ранкова гімнастика | 8.00 — 8.10 |
Підготовка до сніданку, сніданок | 8.10-8.40 |
Ігрова та індивідуальна діяльність | 8.40 — 9.00 |
Організована навчально-пізнавальна діяльність | 9.00 — 9.55 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка, ігри | 9.55 – 11. 50 |
Повернення з прогулянки, миття рук, обличчя, підготовка до обіду | 11.30 – 11.45 |
Обід | 11.45 – 12.15 |
Підготовка до сну, сон | 12.15 – 15.00 |
Поступовий підйом, загартовуючі процедури | 15.00 – 15.30 |
Ігри, самостійна художня діяльність, гурткова робота | 15.35 – 16.00 |
Підготовка до вечері, вечеря | 16.00 – 16.30 |
Підготовка до прогулянки, прогулянка, спортивні ігри, праця, повернення дітей додому | 16.30- 19.00 |
Особливості розвитку дітей молодшого дошкільного віку
Вікові особливості фізичного та психічного розвитку дітей молодшого дошкільного віку
Діти 3-4 років стають більш рухливими і допитливими, збагачуються їх мовні можливості, розвивається уява, зростає почуття контролю і відповідальності. Діти залюбки вчаться, оволодівають світом навколо себе; їх допитливість проявляється у численних питаннях «Чому?». Діти на цій стадії починають ідентифікувати себе з людьми, чию роботу ї характер вони здатні розуміти і високо цінувати. Бажання робити «як дорослі» задовольняється у грі, в якій малята за допомогою фантазії моделюють, відтворюють соціальну реальність, приміряють на себе дорослі ролі, беруть відповідальність за їх виконання. Діти вперше усвідомлюють те, що життя для них має ціль.
Молодший дошкільний вік – це період переходу від предметної діяльності до гри. Гра, малювання, конструювання, ліплення, аплікація почитають формуватися як самостійні види діяльності.
У цьому віці малята вже знають про призначення різноманітних предметів побуту, однак способами їх використання володіють недостатньо. Увагу дитини починають привертати нові предмети і явища, складні дії з ними, вона намагається експериментувати: уважно розглядає конструкцію машинки, подивляється до слідів, які залишає пензлик. Так починає розвиватись допитливість та інтерес до навколишнього світу – важливі показники розвитку.
Вік 3-4 років – сприятливий період для розвитку наочно-дійового мислення; діти в цьому віці – діячи! А не спостерігачи. Тому слід забезпечувати умови для їхньої різноманітної діяльності – обстеження, складання, випробування, конструювання, сортування, імітації тощо.
Дидактичні ігри, малювання, ліплення, аплікації, побутова праця, праця з елементами практичного експериментування в природі – важливі складові виховного процесу що сприяють розвитку сприйняття, наочно-дійового та наочно-образного мислення.
Для трирічної дитини особистість дорослого ще доволі значна. Тому на загальний психічний розвиток дитини краще впливають спільні дії батьків з дитиною. Необхідною умовою доброго самопочуття та розвитку маленької дитини в дитячому садку є довіра і приязність до вихователя.
У другому півріччі доцільно спонукати малюків до певної самостійності. Важливо вчасно помітити намагання дитини виконувати самостійно ті чи інші дії та підтримати позитивною оцінкою незалежно від результату. Ініціативні дії дитини, навіть якщо вони закінчуються невдачами, є свідками активності. Дитина, якій цікаво, яка відчуває певну свободу, швидше стає самостійною. Численні заборони, негативні оцінки, примушування для дітей цього віку психологічно недоцільні. Краще ті чи інші успіхи дитини порівнювати тільки з її власними минулими і майбутніми результатами ( Вчора ще не вмів, а сьогодні вже навчився), а не з результатами інших дітей.
З розширенням досвіду, досягненням успіхів у різних видах діяльності, переживанням позитивних та негативних оцінок з боку рідних та інших значимих дорослих у дитини формуються стійкі риси поведінки, почуття гордості (власної гідності) і сорому, особистісне ставлення до оточення – до дітей, дорослих, предметного світу, природи, до самого себе, певні потреби, мотиви діяльності. Це дає підстави називати дитину 4-го року життя особистістю, що росте, розвивається, ускладнюється, удосконалюється.
Новими утвореннями у психіці дітей є потяг до спілкування та сумісної діяльності з ровесниками, перехід від гри «поряд» до гри «разом». Виокремлення себе від оточуючих, порівняння себе в іншими людьми.
Вітаємо, ви пережили «кризу двох років». Будемо сподіватися, вам вистачить сил на те, щоб насолоджуватися подальшим ростом вашої дитини. Наступні роки називають «чарівними» частково тому, що ваша дитина нарешті стала вас слухатись, але також і тому, що в неї починає активно розвиватись фантазія.
Мовленнєвий розвиток
Якщо ваша дитина не дуже балакуча, це незабаром зміниться. У період від 3 до 4-х років дитина навчиться:
- Називати своє ім’я й вік.
- Вимовляти 250–500 слів.
- Відповідати на прості запитання.
- Складати речення із п’яти-шести слів (повними речення стануть до чотирьох років).
- Розмовляти чітко.
- Розповідати історії.
Когнітивний розвиток
Ваш малюк почне ставити масу запитань: «Чому небо блакитне? Чому у птахів є пір’я?». Запитання, запитання й тільки запитання! Іноді це може трохи дратувати, але така поведінка нормальна й характерна для цього віку. Крім постійних «чому?» ваша дитина зможе:
- Називати знайомі кольори.
- Розуміти що таке «однаковий» і «різний».
- Мати творчу уяву.
- Дотримуватися вказівок із трьох складових.
- Запам’ятовувати історії частинами.
- Розуміти, що таке час доби(наприклад, ранок, день, вечір).
- Рахувати й розуміти, що таке рахунок.
- Сортуватиречі за кольором і формою.
- Збирати пазли, що відповідають її віку.
- Упізнавати й називати повсякденні предмети та картинки.
Руховий розвиток
Зараз у вас справжній непосида. У період від 3 до 4-х років ваша дитина зможе:
- Ходити вгору та вниз по сходах, чергуючи кроки.
- Бити по м’ячу, кидати й ловити його.
- Добре лазити.
- Більш упевнено бігати й кататись на триколісному велосипеді.
- Стрибати та стояти на одній нозі протягом п’яти секунд.
- Пересуватися вперед і назад.
- Нахилятись, не падаючи.
Розвиток моторики
Ваша дитина стає більш спритною. У цей період розвитку ваш малюк навчиться:
- Легко брати дрібні предмети й перегортати сторінки книги.
- Використовувати дитячі ножиці.
- Перемальовувати кола та квадрати.
- Малювати частини тіла людини.
- Писати деякі великі літери.
- Будувати вежу з чотирьох і більше кубиків.
- Одягатись і роздягатися самостійно.
- Відкривати й закривати банки.
- Повертати дверні ручки.
Емоційний і соціальний розвиток
Ваш малюк стає не тільки фізично, а й емоційно самостійним. Ви помітите, що він уже менше вдається до істерики, коли його залишають з нянею або в дитячому садку.
До того ж ваш малюк стане більше спілкуватись. Ваша дитина буде взаємодіяти зі своїми друзями. Саме в цьому віці проявляється перша здатність вирішувати проблеми.
У цей період розвитку ваша дитина зможе:
- Наслідувати батьків і друзів.
- Проявляти знаки уваги родичам і друзям.
- Розуміти, що таке «моє» й «чуже».
- Проявляти широкий спектр емоцій, наприклад, смуток, злість, щастя, нудьгу.
Ви також можете помітити, що в дитини дуже активна уява. У цьому є свої плюси й мінуси. Уявні ситуації та гра можуть стати для неї більш цікавими, ніж гра з іншими дітьми. Також у дитини можуть розвиватися страхи, наприклад, того, що під ліжком ховається чудовисько.
Коли варто непокоїтись
Усі діти ростуть і розвиваються по-різному. Не хвилюйтесь, якщо ваш малюк не оволодів якимись пунктами в цих списках. Ви повинні помічати поступовий прогрес у розвитку своєї дитини. Якщо прогрес не спостерігається або дитина подає ознаки можливого відставання в розвитку, вам варто звернутись до педіатра.
Ознаки відставання в розвитку дитини в період від 3 до 4-х років:
- Дитина не може кидати м’яч, стрибати на місці або їздити на триколісному велосипеді.
- Дитина часто падає, їй складно ходити по сходах.
- Вона не може тримати олівець між великим і рештою пальців, не може перемалювати коло.
- У реченні використовує не більше трьох слів, плутає займенники.
- У неї часте слиновиділення та проблеми з вимовою.
- Дитина не може побудувати пірамідку з чотирьох кубиків і їй важко брати невеликі предмети.
- Боїться розлуки з батьками.
- Не цікавиться неструктурованими іграми, не грає в ігри «уявні».
- Не грає з іншими дітьми, спілкується тільки із членами сім’ї.
- Погано заспокоюється, коли гнівається чи засмучується.
- Не розуміє простих вказівок.
- Уникає візуального контакту.
- Противиться вдяганню, сну й відвідуванню туалету.
Також якщо ви помітили, що дитині важко справлятися з тим, що раніше в неї виходило, повідомте про це лікарю. Можливо, це перші симптоми порушення розвитку.
У другому півріччі доцільно спонукати малюків до певної самостійності. Важливо вчасно помітити намагання дитини виконувати самостійно ті чи інші дії та підтримати позитивною оцінкою незалежно від результату. Ініціативні дії дитини, навіть якщо вони закінчуються невдачами, є свідками активності. Дитина, якій цікаво, яка відчуває певну свободу, швидше стає самостійною. Численні заборони, негативні оцінки, примушування для дітей цього віку психологічно недоцільні. Краще ті чи інші успіхи дитини порівнювати тільки з її власними минулими і майбутніми результатами ( Вчора ще не вмів, а сьогодні вже навчився), а не з результатами інших дітей.
З розширенням досвіду, досягненням успіхів у різних видах діяльності, переживанням позитивних та негативних оцінок з боку рідних та інших значимих дорослих у дитини формуються стійкі риси поведінки, почуття гордості (власної гідності) і сорому, особистісне ставлення до оточення – до дітей, дорослих, предметного світу, природи, до самого себе, певні потреби, мотиви діяльності. Це дає підстави називати дитину 4-го року життя особистістю, що росте, розвивається, ускладнюється, удосконалюється.
Новими утвореннями у психіці дітей є потяг до спілкування та сумісної діяльності з ровесниками, перехід від гри «поряд» до гри «разом». Виокремлення себе від оточуючих, порівняння себе в іншими людьми.
Ви запитуєте — ми відповідаємо
Ми радо відповімо на всі ваші запитання, що вас цікавлять. Надсилайте повідомлення.