Група №5 «Ласунчики»

Вас вітають:

Вихователі: 

Яремчук Наталія Миколаївна (освіта- середня спеціальна, «11 тарифний розряд»)

Помічник вихователя: Мазуркевич Світлана Леонідівна

ВІК ДІТЕЙ: середній дошкільний вік (4-5 років)

НАШЕ КРЕДО: 

  • любити дитину;
  • берегти її здоров’я;
  • формувати ціннісні орієнтири;
  • створити умови для розвитку дитини.

Наша група – справжній дім для Ваших малят.

НАШ ДЕВІЗ:« Ми любимо бути кращими , починати першими»

ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ: 

Кожна житина – наша дитина. Ми відповідаємо за її природні запити, занурюємо дитину в атмосферу прихильного ставлення до людей, творчого сприймання оточуючого.

Хоч пів світу ти пройдеш кращої групи не знайдеш

вона тепла і чудова в ній шпалери кольорові

і куточки ігрові, ніби тільки , що з реклами

для діток це ваших мами.

Вихователі у нас спеціалісти – вищий клас!

Всіх навчать враз малювати і ліпити й рахувати

вирізати і писати батька й неньку поважати.

Профільність групи: мовленнєвий розвиток дошкільника.

Вчимо «Ласунчиків»працювати в дружній атмосфері;кольорову їжу розрізняти , смачно її готувати та культурно споживати. А ще казочки про природу малятам читаємо, їх обговорюємо і таким пізнаємо навколишній світ, проводячи кулінарні майстер – класи.

Застосовуємо в освітньому процесі авторські казки Василя Сухомлинського, як засіб виховання та ознайомлення з природою.

Девіз групи: «Саме казка вчить , розвиває і виховує».

В ГРУПІ ВИХОВУЮТЬСЯ:  25 малюків  віком від 4 до 5 років 

 

Режим організованої життєдіяльності дітей

Режимні процеси Середня  група
Прийом дітей, ранковий огляд, ігри 7.00 — 8.10
Ранкова гімнастика 8.10 — 8.20
Підготовка до сніданку, сніданок 8.20- 8.50
Ігрова та індивідуальна діяльність 8.50 — 9.00
Організована  навчально-пізнавальна діяльність 9.00 — 10.05
Підготовка до прогулянки, прогулянка, ігри 10.05 – 11.55
Повернення з прогулянки, миття рук, обличчя, підготовка до обіду 11.50 – 12.10
Обід 12.10 – 12.40
Підготовка до сну, сон 12.40 – 15.00
Поступовий підйом, загартовуючі процедури 15.00 – 15.30
Ігри, самостійна художня діяльність, гурткова робота 15.30 – 16.20
Підготовка до вечері, вечеря 16.10 – 16.40
Підготовка до прогулянки, прогулянка, спортивні ігри, праця, повернення дітей додому 16.40- 19.00.

Особливості розвитку дітей середнього дошкільного віку

Вікові особливості дітей 4 – 5 років: після кризи

Дитина на п’ятому році життя разюче відрізняється від того, яким він був рік тому. І це пов’язано не тільки з удосконаленням фізичних навичок і уменій.Возрастние особливості розвитку дітей у віці 4 – 5 років характеризуються, перш за все, тим, що дошкільник вже прийшов до тями після недавньої кризи, тому здатний більш плідно розвиватися в психоемоційному, творчому плані. малюк стає набагато мудріше, прогресують його аналітичні здібності.

Загальна картина віку

Вік 4-5 років для батьків пора відносного штилю: «війни за владу і територію» завершені, тепер дитина більш спокійний, зібраний, слухняний. Він вже не потребує постійної опіки з боку дорослих і прагне до зовнішньої самостійності (хоча психологічна близькість з батьками, особливо з матір’ю, буде важлива для дитини на протязі, як мінімум, всієї шкільного життя) Одним з головних відмінних рис цього віку є те , що дитина починає любити рідних. Не просто говорити «люблю», тому що так прийнято виражати почуття серед його найближчого оточення, а по-справжньому любити, розуміючи всю глибину цієї прихильності. Це цінне почуття важливо не втратити, не пошкодити неправильними діями дорослих.Як і раніше великий вплив на загальний розвиток дитини надає розвиток психічне. При цьому характеристика вікових особливостей періоду 4-5 років включає наступні аспекти.

  • Демонстрація самостійності і ініціативи для підвищення власної значущості в очах батьків. Це означає, дитина прагне завоювати повагу і високу оцінку дорослих своїм вчинкам, чекає від них похвали за досягнення і добрі справи. Не отримавши похвал, малюк відреагує образою.
  • Увага до свого здоров’я і самопочуття. Малюк вже досить точно може описати свій стан і намагається повідомити мамі або вихователю, якщо самопочуття погіршилося.
  • Етичне становлення. Малюк починає розуміти відчуття і почуття інших людей (не тільки себе або однолітків), вчиться співпереживати чужому горю, знаходити вихід з конфліктних ситуацій при спілкуванні з оточуючими.
  • Активна соціалізація. Коло відносин тільки всередині сім’ї для дитини остаточно розривається. Дошкільник все більше занурюється в світ однолітків, все більше потребує не тільки в їх уваги, але і в схваленні, підтримці, повазі. Діти п’ятирічного віку не просто грають разом – вони діляться враженнями про події, що відбулися, покупках, про те, як пройшов їх день.
  • Розвиток уяви, підвищення ролі казок. На п’ятому році життя у дитини активно розвиваються творчі здібності та уяву. Малюки часто живуть в придуманому світі, де вони грають головну роль, перемагають зло, мають силу, мудрістю, домагаються визнання своїх досягнень, які недостатньо реалізовані в реальності. До того ж, звичайна казка зараз допомагає дитині знайти рішення багатьох його насущних психологічних проблем, пропонуючи систему образів, серед яких малюк вибирає більш импонирующие. Він вчиться розрізняти добро і зло, бути позитивним.
  • Невгамовна допитливість. Дошкільники цього віку цікаво все на світі. Він задає найрізноманітніші питання і чекає повних відповідей від дорослих. Якщо в цей момент він не буде задовольняти потребу в такій інформації, у нього може назавжди зникнути тяга до пізнання!
  • Вразливість і чутливість. На п’ятому році життя дошкільнята болісно реагують на зауваження, покарання. Ніяково кинута фраза дорослого може зародити в ранимою дитячої душі букет комплексів, які завадять йому успішно реалізуватися в дорослому житті.
  • Страхи і кошмари. Бурхливий розвиток фантазії може не завжди позитивно позначатися на емоційному стані дитини, породжуючи найрізноманітніші страхи і «погані сни».
  • Значне ускладнення ігрової діяльності. Гра в цьому віці у дітей стає набагато складнішою, сюжетно-рольової. Діти грають в магазин, в дочки-матері, лікарню, войнушки. Під час ігор діти розвивають здібності взаємодії, виявляючи всю гаму емоцій: сваряться, миряться, допомагають, ревнують, дружать.
  • Різниця людей за статевою ознакою стає набагато глибше. Тепер діти можуть розділяти за статевою ознакою не тільки одяг або зачіску, а й, наприклад, поведінка, професії, риси характеру, манеру поведінки, родинні зв’язки (дівчинка – сестра, дочка, внучка, хлопчик – син, брат, онук).
  • Підвищена схильність до запам’ятовування. Хоча пам’ять ще мимовільна, саме на п’ятому році дитина схильна запам’ятовувати безліч найрізноманітніших речей з такою інтенсивністю, якої він вже не досягне в наступні роки.
  • У цьому віці недоліки виховання можуть призвести до того, що шкідливі звички або риси характеру дитини закріпляться на все подальше життя, виправити це буде дуже складно.
  • Правильно реагуйте на поведінку дитини, своєчасно «гасіть» все «гарячі точки». Прищеплювати йому норми і правила поведінки, щоб уникати конфліктів і непослуху.
  • При необхідності зверніться до професійного дитячого психолога.

Что ж, цілком благополучна картина, якщо не брати до уваги страхів. Але в тому і полягає важливий обов’язок батьків – вчасно реагувати на те, що відбувається з їх малюком. Направляючи фантазію в потрібне русло, захоплюючи дитину цікавою бесідою або веселою грою, перемикаючи малюка на позитив, вони можуть блокувати страхи.

Стрімкий розвиток мови

Як видно, вікові особливості розвитку дитини п’ятого року життя характеризуються ростом навичок соціалізації (особливо – в дитячому колективі), емоційних проявів, справжнім буйством уяви. Все це призводить до активного вдосконалення мовних навичок:

  • малюк вже вживає від однієї до трьох тисяч слів, що відносяться до різних частин мови;
  • будує речення з 6-10 слів;
  • розуміє значення прийменників і правильно їх застосовує в мові;
  • правильно вживає множину;
  • використовує в мовленні порівняльні і оціночні судження;
  • правильно називає свій вік, ім’я, прізвище, адресу проживання;
  • може підтримати бесіду – розгорнуто відповідає на питання, правильно будує власні питальні конструкції;
  • вчить напам’ять дитячі вірші, пісеньки, потішки;
  • знає назви і суть декількох професій.

Якщо дитина значно відстає від наведених тут орієнтирів розвитку, займіться вирівнюванням положення.

  • Відточуйте дрібну моторику, координацію, більше читайте дитині, оточіть активної мовної середовищем – промовляти з ним все, що відбувається або планується, обговорюйте його почуття, враження. Додайте емоції: хваліть, радійте разом з дитиною, захоплюйтеся його досягненнями.
  • Адже мова – головний інструмент людської комунікації, показник зрілості мислення, рівня розвитку інтелекту, готовності до спілкування з викладачами в школі (а до неї залишилося не так багато).

Логіка, математичні здібності

Вікова допитливість і прагнення показати ступінь своєї «дорослості» на цьому етапі зростання і розвитку разом з вдосконаленням процесів розвитку головного мозку не можуть не вплинути на рівень інтелекту в цілому і на розширення палітри логічно-математичних навичок зокрема. Зараз швидко збільшується обсяг пам’яті, уваги здатне концентруватися на більш тривалий час. Це період, коли в пам’ять дошкільника можна вкласти найрізноманітніші знання, які стануть в нагоді йому в подальшому.

  • Мислення дитини цього віку – наочно-образне, причому на першому місці як і раніше стоїть наочність, тому його дії, в тому числі розумові, відрізняються практичним характером.
  • Лише до кінця п’ятого року мислення поступово перейде в словесно-логічне, побудоване на логічному міркуванні. Дитина освоїть складні розумові операції узагальнення, порівняння, аналізу, синтезу, класифікації, зможе робити логічні висновки.

Це буде говорити не тільки про рівень загального розвитку, а й про ступінь готовності дитини до навчання в школі. Зараз йде активна підготовка до переходу на новий тип мислення. Дитина цього віку вже багато знає і вміє:

  • орієнтується в розташуванні предметів (спереду, ззаду, в середині, зверху, знизу);
  • знає основні геометричні фігури (трикутник, коло, квадрат, овал, прямокутник);
  • рахує до 9, зіставляючи кількість предметів з конкретною цифрою;
  • може розташувати цифри від 1 до 5 в прямій і зворотній послідовності;
  • при порівнянні предметів розуміє поняття «менше», «порівну» ( «дорівнює»), «більше»;
  • може знайти подібності та відмінності на зображенні;
  • складає картинку, розрізану на 2-6 частин;
  • збирає за зразком конструкції без сторонньої допомоги (складної форми піраміду, фігури з конструктора);
  • вставляє відсутні фрагменти зображення (пазла);
  • знаходить пари предметів, зайвий предмет в ланцюжку, може пояснити своє рішення;
  • підбирає протилежні слова, розуміючи їх значення;
  • може пояснити невідповідність картинки дійсності, знайти зайві деталі;
  • в стані збирати букви у склади – можна починати навчання читання.

Інші навички, кругозір, фізичний розвиток

У проміжку між 4 і 5 роками малюк досить впевнено орієнтується в предметах і події навколишнього світу. Зараз він може:

  • назвати групи тварин (птахів, комах, риб і т. д.), назвати їх представників і основні відмінності (лапи, крила, вуса);
  • назвати групи фруктів, ягід, овочів, дерев, квітів, чагарників, розрізняє їх види і характеристики;
  • розрізняє домашніх і диких тварин, знає їх назви;
  • розрізняє культурні і дикі рослини;
  • розуміє різницю між продуктами і стравами з них;
  • орієнтується в часі доби (зараз ранок, день, вечір, ніч);
  • знає основні особливості будови людини, відрізняє його частини тіла від тварин (лапи і ноги, волосся і шерсть, нігті і кігті);
  • знає, як виглядають пори року, які їхні особливості, які бувають опади у різні пори року, холодно або тепло.

У плані самообслуговування дитина цього віку вже цілком самостійний. Він не тільки вміє користуватися засобами гігієни та туалетом, виделкою, ложкою, але і в стані сам зав’язувати шнурки, застібати кнопки, липучки, блискавки, гудзики. Вже не плутає правий черевик з лівим.Активно розвивається дрібна моторика, що також свідчить про підготовку рук до навчання письму. Малюк може самостійно:

  • нанизувати великі намистини на нитку;
  • проводити лінії без відриву олівця від паперу;
  • штрихує малюнок прямими лініями, не вилазячи за кордон;
  • розфарбовує, не вилазячи за край, обводить по контуру.

У плані фізичного розвитку дитина на п’ятому році життя вже більш скоординований, легше тримає рівновагу. Всі його дії стають більш впевненими, малюк стає швидким, спритним, потребує постійного двіженіі.Фізіологія дітей цього віку вимагає від дорослих уваги до поставі дитини, дозування навантажень, чергування їх з відпочинком. Основні фізіологічні особливості дитини п’ятого року життя:

  • швидкий, але нерівномірний ріст м’язової маси, що призводить до швидкої стомлюваності;
  • гнучкість, оскільки окостеніння кістяка ще не завершено (тому силових вправ слід уникати);
  • розвиток дитячої далекозорості через те, що кришталик набуває плоску форму;
  • збільшується об’єм легенів, черевної тип дихання поступається місцем грудному, через що потреба в кисні у дітей цього віку різко зростає;
  • підвищується чутливість до різких звуків і сильному шуму.

Батько, пам’ятай!

Отже, на п’ятому році життя всі сфери розвитку маленької людини в більшій частині залежать від дитячої психології. Саме психологічні аспекти – любов, турбота, розуміння, відчуття власної цінності, авторитету у однолітків, почуття гармонії і благополуччя, впевненість в своїх силах – визначають те, наскільки успішним виросте людина. Тому батькам важливо забезпечити своєму чаду необхідні психологічні умови для закладки фундаменту успішної особистості.

  • Подбати про розвиток ігрової фантазії малюка. Дозволяйте йому користуватися для ігор не тільки «готовими» іграшками. Нехай грає вашими зламаними речами, палицями, камінням – всім, що вам здається мотлохом.
  • Робити щеплення малюку працьовитість, залучати в усі домашні справи. При цьому виконуйте їх спільно, демонструючи дитині свою захопленість і задоволення.
  • Оптимізувати кількість необхідних для виконання законів, правил, а головне – заборон. Якщо їх буде дуже багато, дитина не зможе все засвоїти і почне відкрито протестувати. По можливості заборона замінюйте альтернативою (на паркеті малювати не можна, а на ватмані – будь ласка).
  • Контролювати свою реакцію, якщо дитина справедливо образився. Не зривається на малюка, не раньте його психіку. Вмійте визнавати перед ним свою неправоту і просити вибачення. Пам’ятайте: він вчиться на вашому прикладі.
  • Ділитися з малюком власними почуттями. Це навчить його розуміти не тільки вас, але і оточуючих.
  • Аналізувати з дитиною все міжособистісні конфлікти, в які він потрапляє в дитячому колективі.
  • Надмірно не тиснути на совість малюка. Постійне почуття провини може привести до невпевненості, замкнутості, страхів, комплексів.
  • Захищати від розмов або фільмів, що розповідають про страшні історії, не говорити з ним про смерть, важких хворобах. З його рівнем розвитку фантазії це тільки зашкодить.
  • Цікавитися усілякими проявами творчості дитини, хвалити його за успіхи, але не лаяти, не критикувати і не докоряти за невдачі. Допомагайте йому, підтримуйте.
  • Завжди відповідати на запитання дитини. Підігріває в ньому тягу до пізнання. Показуйте, що вам важливо його думку.
  • Забезпечити максимальне ігровий простір. Дозволяйте малюкові багато грати з однолітками, грайте з ним вдома, вирішуйте складні проблеми і займайтеся домашніми справами в ігровій формі.
  • Читайте побільше дитячих книг. Цікавтеся думкою про прочитане, просите розповісти, що особливо сподобалося, охарактеризувати, оцінити персонажів.

Вік 4-5 років – прикордонний між кризою 3 років і підготовкою до навчання в школі. Від того, як пройде цей період, багато в чому буде залежати і успішність дитини в освоєнні навичок, необхідних для навчання. Тому розвитку малюка потрібно приділяти постійну увагу.

Ви запитуєте — ми відповідаємо

Ми радо відповімо на всі ваші запитання, що вас цікавлять. Надсилайте повідомлення.

 

Ім'я

Email

Повідомлення